Eerste Gezicht. Giro Aerohead MIPS Fietshelm

De helm is verkrijgbaar in twee versies: een voor optimale aerodynamica en een andere voor meer ventilatie

Giro

In het geval dat je goed zou letten op BMC Racing Team-advocaat Rohan Dennis als hij vorig jaar de tijdrit van de Tour de France Proloog won, heb je misschien ontdekt dat hij een speciale helm droeg. Deze helm was een prototype van Giros geheel nieuwe Aerohead MIPS TT en softbalhelm.

Dit nieuwe model is niet de eerste aero-helm van Giro: het allereerste product van de organisatie, uitgebracht in 1985 en bekend als de Advantage, was ook ’s werelds eerste aero-helm. In 1989 vestigde Greg LeMond het record voor de snelste tijdrit van 20 km terwijl hij de originele Giro Aerohead-helm droeg – een wielerrecord dat tot op de dag van vandaag ongelooflijk standhoudt.

De standaardversie van de Aerohead MIPS heeft koelopeningen voor het koelen van langere races. Giro

De gloednieuwe Aerohead MIPS komt in 2 versies, die zijn ontworpen voor verschillende rijders. Van deze twee is de Aerohead Ultimate MIPS met Textreme koolstofvezel schaal sneller maar minder geventileerd, terwijl de Aerohead MIPS met polycarbonaat schaal meer luchtstroom biedt voor langere evenementen. Het gewicht van de twee helmen is identiek met de beloofde 455 gram, en het zijn de enige TT-helmen die momenteel op de markt verkrijgbaar zijn met het MIPS-systeem. Een ingebouwd Zeiss Optics omhullend oogscherm wordt bevestigd door middel van een magneetsysteem en winkels naast de helm met dezelfde magneten. Twee afzonderlijke schilden, een doorzichtige en een rookkleurige, worden bij de helm geleverd. Giros Triglide-riembeheersysteem houdt de riemen waterpas. Giro ontwikkelde de helmen met behulp van CFD en zijn eigen interne eindtunnel in het centrum van Scotts Valley.Vervolgens valideerde het deze gegevens in andere windtunnels en ook in baantests.

Omdat de Aerohead Ultimate MIPS een sterkere en stevigere carbonschaal gebruikt dan de Aerohead MIPS, kan hij kleiner worden gemaakt en heeft hij een 2 procent kleiner frontaal oppervlak. Vanwege dat kleinere gebied en het gebrek aan ventilatieopeningen in de schaal, is de Ultimate snel en bespaart hij 47,4 seconden over 180 km bij 250 watt in vergelijking met een Giro Advantage aero-helm. In tegenstelling tot de identieke helm is de Aerohead MIPS 42,4 minuten sneller – een paar tikjes van de Ultimate. Uit baantesten bleek dat de Aerohead MIPS 15 meter bespaart, terwijl de Ultimate er 17 afscheert. Hoewel de Aerohead niet zo snel is als de Ultimate, is hij sneller dan Giros voorbij aero-helmen.
Volgens Giros-tests zijn beide Aerohead-helmen meestal sneller dan de vorige modellen. Giro

Zelfs met zijn diepgaande interne channeling en externe ventilatieopeningen, testte de Aerohead MIPS nog steeds 14,3 procent warmer dan Giros Air Attack Shield. De Ultimate is desalniettemin veel sexyer met 22,3 procent met zijn tekort aan ventilatieopeningen. Een hydrofiel voorhoofdkussen absorbeert 10 keer zijn gewicht aan zweet.

Ik kreeg de kans om de Aerohead MIPS kort te proeven na een uur of zo trappen in Giros Synthe. Comfort, pasvorm en stabiliteit zijn vergelijkbaar met de standaardhelm. Zoals je zou noemen, het voelde veel warmer aan, maar het was niet zo erg – ik voelde altijd een zacht briesje door mijn geest. Het meest indrukwekkende voor mij was hoe goed de optiek was geweest over de radicaal gebogen oogbescherming. Giro zegt dat het mogelijk is om het schild met één hand te installeren en op te slaan, maar ik heb dit nooit echt onder de knie – het lijkt erop dat er nog een paar ritten nodig zijn om het onder de knie te krijgen.

De Aerohead Ultimate MIPS wordt geleverd met deze draagtas met een mouw met ritssluiting voor oogbeschermers. Mensen die de Aerohead MIPS hebben, kunnen deze situatie voor Giro kopen

De Aerohead Ultimate MIPS wordt dit najaar verkocht en wordt geleverd in mat carbon of wit. De Aerohead MIPS kost minder en zal in augustus worden aangeboden in wit/zilver, matzwart, matwit en zwart/vermiljoen. Bekijk hoe de Aerohead MIPS aanstaande vrijdag zijn officiële debuut maakt in de individuele tijdrit van de Ronde van Californië met het hele BMC Racing Team, Team Katusha en Team Wiggins.

Dit materiaal wordt van YouTube gewist. Je zou de mogelijkheid kunnen hebben om dezelfde inhoud in een ander formaat te vinden, of je zou in staat kunnen zijn om meer informatie te vinden op hun internetsite.