Het frame in skibrilstijl en de omhullende lens bieden maximale bescherming tegen de zon en de elementen.

The Takeaway: De Oakley Sutro-zonnebril is een prestatiegerichte bril voor modebewuste rijders.

  • Prizm-lens zorgt voor helder zicht in verschillende omstandigheden.
  • Het massieve frame en de omhullende lens geven je een uitgebreide dekking.
  • Een Unobtainium-neusgrijper wordt plakkeriger als je zweet, waardoor de bril op zijn plaats blijft.

Gewicht: 32g

Oakley heeft een indrukwekkende prestatie geleverd door stijl te combineren met prestaties om een zonnebril te creëren die in een aantal instellingen kan worden gebruikt. De Sutro is bedoeld voor ritten in de stad, maar voelt zich evengoed thuis op de weg als op gravel en in een informele omgeving. Het brede frame zal uw perifere zicht niet belemmeren, samen met de omhullende Prizm-lens beschermt uw ogen tegen rondvliegend puin en biedt ook maximale bescherming tegen de zon en de elementen. Met slechts 32 gram is de lichtgewicht Sutro zo comfortabel dat je misschien vergeet dat je een zonnebril draagt.

Deze inhoud wordt geïmporteerd uit embed-name. U zou de mogelijkheid kunnen hebben om dezelfde inhoud in een ander formaat te vinden, of u zou de mogelijkheid kunnen hebben om meer informatie te vinden op hun internetsite.

Het frame en de lens van Sutros (links) bieden meer bescherming dan de sportiever ogende Oakley Radar. Trevor Raab

Prestatiekenmerken

De Sutros Prizm-lens verrijkt contrast en kleur, waardoor kijkgevaren een stuk eenvoudiger worden. Mogelijk ziet u een roze tint zodra u ze voor het eerst aanbrengt, maar deze verdwijnt na een paar minuten dragen. Ik heb Prizm-lenzen op verschillende monturen gebruikt en de textuur en kleur zijn uitstekend, of het nu helder en zonnig is of bewolkt en druilerig. Ze laten alles duidelijker lijken, en ze accentueren natuurlijke kleuren om de wereld er net iets mooier uit te laten zien.

De Prizm lens accentueert natuurlijke kleuren. Trevor RaabHet frame is gemaakt van hetzelfde met O-Matter nylon doordrenkte plastic dat wordt aangetroffen in alle prestatieframes van Oakley. Het is licht en flexibel, maar ook duurzaam, zodat het bestand is tegen plotselinge vallen. De armen hebben geen rubberen grijpers, maar gebruiken net genoeg druk om in het gebied te blijven zonder ongemakkelijk te zijn. Toch is de beste manier om ervoor te zorgen dat ze op hun plaats blijven, ze op je eigen oren te breken – wat tegen de regels kan zijn voor rijders die er de voorkeur aan geven om hun helmriemen onder hun zonnebrilarmen te dragen. Het gebrek aan grijpers betekent ook dat ze niet veilig in een helmgarage blijven zoals sommige andere modellen, zoals de sportievere Radar van Oakleys.

Hoewel de Sutros-armen geen rubberen grijpers hebben, heeft het neuskussen dat niet. Een rubberachtig materiaal genaamd Unobtainium zit op de neusbrug en wordt plakkeriger naarmate je meer zweet, zodat de bril zelfs op regenachtige tijden op zijn plaats blijft.

De Unobtainium-neusgrijper wordt plakkeriger naarmate je zweet, waardoor de bril op zijn plaats blijft. Trevor Raab

Stijlvol En (bijna) Mistvrij

1 probleem dat ik heb met een paar rijbrillen, is hun neiging om te beslaan als items zweterig worden. Toen ik eenmaal ontdekte dat Oakleys Radar EV Course-zonnebrillen de beste zijn (voor mij tenminste) om helder te blijven, zijn ze mijn favoriete kleuren geweest. De Sutro’s doen ook uitstekend ventilatie, vooral gezien hun volledig dekkende frames. Tijdens de vele, vele uren dat ik erin reed, merkte ik slechts één keer een beetje beslaan op, na een bijzonder zware klim waardoor ik moest stoppen om op adem te komen. Ik moest af en toe stoppen en het zweet wegvegen dat zich op het onderste deel van het frame had verzameld. Geen groot ding.

De Sutro’s zijn flexibel omdat ze de prestatiekenmerken van veel sportievere modellen combineren met de traditionele stijlen van lifestyle-zonnebrillen. Het is een twee-voor-één deal die je niet kunt weerstaan.

Trevor Raab